تمرینات بدنسازی و هوازی را باهم باید انجام دهیم یاجداگانه؟
ورزش و سلامتی
سلامتی با بدنسازی و پرورش اندام

 

آیا باید تمرینات بدنسازی و هوازی را باهم انجام دهیم، یا اینکه در روزهای که تمرین بدنسازی نداریم، سراغ تمرینات هوازی برویم اگر بخواهیم به این سوال جوابی بدهیم، باید گفت: در واقع بستگی به اهداف‌تان دارد. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند، بهترین حالت، انجام جداگانه تمرینات هوازی و بدنسازی است، تا بتوانید بهترین انرژی و تلاش‌تان را برای هرکدام ازاین تمرینات صرف کنید.

به عقیده بعضی از کارشناسان، زمانی‌ که این دو را در یک تمرین ترکیب می‌کنید، تمرینی را که دوم انجام می‌دهید، کمی سخت‌تر خواهد بود چون شما بیشترین انرژی را در شروع تمرینات‌تان دارید. البته نباید چربی سوزی بیشتر در ترکیب هر دو را نادیده گرفت.

با این وجود، چگونگی تنظیم تمرینات شما بیشتر از هر چیزی بستگی به برنامه و هدف‌تان دارد، برای بیشتر ما این‌طور است که همیشه وقت نداریم تا این تمرینات را جداگانه انجام دهیم و تمام تمرینات‌مان را در هر هفته انجام می‌دهیم. دراین حالت، شاید لازم باشد تمرینات هوازی و بدنسازی را در یک روز انجام دهید، مگر آن‌که درحال تمرین برنامه خیلی خاصی باشید( رقابت بدنسازی، مسابقه،…) که در این مورد ترکیب این دو تمرین، مناسب است. در حقیقت وقتی قرار باشد یک برنامه تمرینی تعیین کنید، انتخاب‌های زیادی دارید. در اینجا علم ورزش به چند مورد اشاره می کند.

مطلب مرتبط: چقدر تمرین هوازی برای کاهش وزن مورد نیاز است؟

تمرینات هوازی و بدنسازی را یک روز در میان انجام دهید

با این انتخاب، می‌توانید متناوباً تمرین کردن را تمام کنید تا به تمام تمرینات‌تان برسید و به هرتمرینی هم بهترین انرژی و توجه‌تان را معطوف خواهید کرد همچنین از انجام تمرینات متفاوت در هر روز لذت خواهید برد.

تمرینات هوازی و بدنسازی را در زمان‌های متفاوت در یک روز انجام دهید

برای مثال، صبح هوازی و بعدازظهر بدنسازی را انجام دهید. با این روش به بدن‌تان فرصت می‌دهید، پیش از انجام فعالیت دوم، استراحت کند. البته جنبه دیگر این روش این است که دوبار تمرین کردن در یک روز، نیازمند زمان و انرژی است که باید به تغذیه توجه بیشتری داشته باشید.

 

تمرینات بدنسازی و هوازی را همزمان انجام دهید

 

این شیوه تا حدودی انعطاف‌پذیری در بر دارد، مخصوصاً اگر مشغله‌تان زیاد و زمان‌تان کم است. در ترکیب کاردیو و بدنسازی، اول تمرینی را انجام دهید که برای‌تان مهم‌تر است. علم ورزش: البته باید به این نکته توجه کنید که اگر اول هوازی را انجام دهید ذخایر بدن کم می شود  و برای تمرینات وزنه با مشکل مواجه می شوید، اگر هم هوازی را بعد بدنسازی انجام دهید، چربی سوزی بیشتری خواهید داشت.

مطلب مرتبط: تمرینات با وزنه چگونه باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید؟

روش‌ها را ترکیب کنید

دلیلی ندارد همیشه مجبور به پیروی از یک برنامه باشید. اگر در هفته‌ای بیشتر وقت داشتید، این دو تمرین را یک روز در میان انجام دهید( یک روز بدنسازی، یک روز هوازی). اگر یک بعدازظهر زودتر کارتان تمام شد، کمی به تمرینات بدنسازی یا هوازی‌تان اضافه کنید. خلاق باشید تا راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی ورزشی‌تان پیدا کنید.

تمرینات چرخشی انجام دهید

انجام چرخشی تمرینات هوازی و بدنسازی به شما اجازه می‌دهد، همزمان با کالری سوزی، هر دو تمرین را ترکیب کنید، اگر زمان‌تان واقعاً کم است، بهترین راه حل همین است.

انجام همزمان تمرینات هوازی و بدنسازی، می‌تواند فواید دیگری هم داشته باشد. در تحقیقی که نتایجش در The Journal of Physiological Anthropology and Applied Human Science منتشر شده، ۳۰ زن چاق که گروه‌های ورزشی متفاوتی داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند و معلوم شد ترکیب تمرینات هوازی و بدنسازی بیشتر از انجام تمرین هوازی به تنهایی، چربی شکم‌شان را کاهش داده بود.

شما چه نظری دارید؟ کدام روش بهتر است و یا تجربه کدام مورد را دارید؟

منبع: exercise.abou


نظرات شما عزیزان:

شریعتی
ساعت10:37---11 مهر 1394
[گل]آرامش نه عاشق بودن است نه گرفتن دستی که محرمت نیست...نه حرفهای عاشقانه وقربان صدقه های چند ثانیه ای ...... آرامش حضور خداست, وقتی در اوج نبودن ها نابودت نمیکنه.... وقتی ناگفته هاتو را بی آنکه بگی میفهمه....وقتی نیاز نیست برای بودنش التماس کنی وغرورت را تا مرز نابودی پیش ببری...وقتی مطمعن باشی با او هرگز تنها نخواهی بود .....آرامش یعنی همین تو بی هیچ قیدوشرطی خدا را داری ..............
[گل][گل]


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمدتقی شعرباف

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 4401
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1